Call4Service
+45 8987 4800 Servicehotline Gratis nummer
Kontaktformular
Nyhedsbrev
Stage Thyssen Krupp
Automatisk transport af ståldele

ThyssenKrupp stoler på vores førerløse transportsystem

ThyssenKrupp har automatiseret sin interne transport med et førerløst transportsystem (AGV-S). Det flytter skinnedele til trappelifte mellem de forskellige arbejdsstationer. Optimal fleksibilitet og minimale pladsbehov var de afgørende faktorer for dette valg.

Optimerede transportruter, synkroniserede processer

ThyssenKrupp producerer skinner til trappelifte på deres hollandske anlæg i Krimpen an der Issel. Afdelingen, hvor skinnerne produceres, var på udkig efter en fleksibel, effektiv løsning til den interne transport af materialer med henblik på at optimere produktionsprocesserne. 
Målet var at synkronisere arbejdsprocesserne og minimere fejlene ved hjælp af automatisering, samtidig med at arbejdsbyrden for medarbejderne blev lettet ved at eliminere afbrydelser i arbejdet på grund af intern transport. Den begrænsede plads skulle også tages i betragtning, ligesom muligheden for at spore materialerne som led i produktionsprocessen. 
Automatiseret transport af materialer mellem de enkelte produktionstrin var målet – og det med størst mulig fleksibilitet.

Kurt Debaene
Operations Manager Accessibility hos ThyssenKrupp

”Automatiseringen omfattede også intern transport. Hovedkravet var at opretholde fleksibiliteten med hensyn til både ruterne og pladskravene.”

Automatisering med maksimal fleksibilitet

Afdelingen, hvor skinnerne produceres, har seks forskellige produktionssteder til forarbejdning af rør og tandstangsprofiler. Hvert af disse steder har ansvaret for et bestemt trin i forarbejdningen. Derfor kommer materialerne forbi alle disse stationer.
For at sikre den højest mulige fleksibilitet valgte kunden et førerløst transportsystem (AGV-S). En enkeltskinne og et stationært transportbånd ville ikke være fleksibelt nok til at håndtere forandringerne i produktionsopsætningen. En enkelt AGV-S er tilstrækkelig, idet adskillige skinnedele bundtes til transport. Hvis der skulle vise sig behov for at øge kapaciteten i fremtiden, vil man uden problemer kunne integrere yderligere AGV-S’er i systemet.

Førerløs gaffeltruck

ThyssenKrupp valgte vores førerløse transportsystem som en banebrydende og udvidet logistikløsning bestående af en elektrisk styrestangsvogn og en forbindelse til host-systemet.
ERC 215a er en førerløs truck baseret på en standard-Jungheinrich gaffeltruck. Takket være lasernavigation og triangulering betjener den ubemandede truck 28 pladser i anlægget og transporterer op til otte rør og tandstangsprofiler på samme tid. Logistiksoftwaren overvåger selvstændigt rækkefølgen af de ordrer, der er i produktion. For at undgå person- og tingsskader er gaffeltrucken udstyret med en række sikkerhedssensorer. Den stopper omgående, hvis en forhindring blokerer dens vej. Når ruten er fri igen, fortsætter AGV-S automatisk på sin vej.
I dag er effektiviteten og værdiskabelsen i produktionen meget højere, pallerne kan blive sporet inden for de enkelte produktionstrin, og ThyssenKrupps personale er langt mindre belastet.

Har du spørgsmål?