28.06.2018

50 år med Jungheinrich Danmark A/S: Åbent hus i anledning af jubilæet

Livepræsentation af verdens første skydemasttruck med integrerede li-ion-batterier og fremvisning af den nye AGV-teststrækning

Horsens, den 28.06.18 – I anledning af 50-årsjubilæet holdt Jungheinrich Danmark A/S i går åbent hus. Mange gæster og interesserede benyttede lejligheden til at høre om de seneste nyheder og deltage i jubilæumsturen med særlige tilbud.

Martina Möller, administrerende direktør for Jungheinrich Danmark A/S: ”Vi er glade for den store interesse. Hvis vi ser tilbage på de sidste 50 år, har Jungheinrich udviklet sig fra at være producent af gaffeltrucks til at være udbyder af komplette logistiksystemer og automatiserede lager- og produktionssystemer. På dette område er efterspørgslen stor, og det mærker vi også i Danmark.” Derfor gav Jungheinrich i dag et blik ind i sit omfattende produktsortiment.

Højdepunktet: Livepræsentationen af den nye ETV 216i, verdens første skydemasttruck med et fuldt integreret litium-ion-batteri. Den nye skydemasttruck er overbevisende med en betydeligt forbedret ergonomi, større bevægelsesfrihed for operatøren og et perfekt udsyn hele vejen rundt. Med den kompakte konstruktion er trucken utroligt manøvredygtig på lageret, hvor den øger produktiviteten betragteligt. Særligt korte opladningsintervaller gør det muligt at anvende den hele døgnet rundt, hvor ETV 216i kan anbringe laster på op til 1.600 kg i en løftehøjde på op til 10,7 meter.

Endnu et højdepunkt var indvielsen af den nye AGV-teststrækning i Horsens. I det ca. 1.500 m2 store showroom har interesserede nu mulighed for at opleve Jungheinrichs innovative, førerløse transportsystemer live. Dermed giver Jungheinrich et indblik i endnu et vigtigt område: Automatiseringen. For nylig har virksomheden fået opgaven med at bygge et automatiseret smådelslager til VAHLE-Group, der fremstiller energi- og dataoverførselssystemer. Hjertet i anlægget er den nye reolbetjeningsenhed STC 2B1A. Miniloaden kommer til at betjene i alt 7.314 reollagerpladser med en kørehastighed på 6 meter i sekundet.

Yderligere oplysninger kan findes under: https://www.jungheinrich.dk/

Om Jungheinrich Danmark A/S

About Jungheinrich Group

Founded in 1953, Jungheinrich ranks among the world’s leading providers of intralogistics solutions. With a comprehensive portfolio of material handling equipment, logistics systems and services, Jungheinrich is able to offer customers customised solutions for the greatest challenges posed by Industry 4.0. The Hamburg-based Group is represented worldwide in 39 countries with its own direct sales companies and in more than 80 other countries through partner companies. Jungheinrich employs more than 16,000 people worldwide and generated consolidated net sales of €3.1 billion in 2017. The Jungheinrich share is listed on the MDAX.

Kontakt vedr. Pressespørgsmål:

Jungheinrich Danmark A/S

Marketing/Communication

Tanja Johannsen

mailto:Tanja.johannsen.external(at)jungheinrich.dk

Online-forespørgsel

Har du noget, du vil spørge os om? Send os en mail

PROFISHOP TILBUD
    Ameise® håndløftevogn