Chat deaktiveret
Vi vil gerne give dig mulighed for at komme i kontakt med os via chat. På grund af dine nuværende cookie-indstillinger kan vi ikke vise chatten endnu.
Accepter venligst vores "Præferencer"-cookies for at aktivere chatfunktionen.
Trucks, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Trucks & Produkter
Trucks & Produkter
Trucks & Produkter
Trucks & Produkter
Trucks, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Automation & System
Automation & System
Automation & System
Automation & System
Automation & System
Trucks, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Services & Reservedele
Services & Reservedele
Services & Reservedele
Services & Reservedele
Services & Reservedele
Services & Reservedele
Trucks, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Løsninger & Referenser
Løsninger & Referenser
Løsninger & Referenser
Trucks, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Kontakt & Om os
Kontakt & Om os
Kontakt & Om os
Kontakt & Om os
Kontakt & Om os
Jungheinrichs reolkran til småvarer STC 2B1A
Reolkranen (RBG) til automatiske småvarelagre STC 2B1A er takket være de høje ydelsesværdier bygget til maksimal effektivitet på dit lager. Med en integreret energioplagring og en innovativ konstruktion er der mulighed for en yderst pladsbesparende opbevaring af småvarer i beholdere, kasser eller på bakker.
Reolkranen fra Jungheinrich giver dig væsentlige fordele i forhold til sædvanlige småvarereolkraner på markedet. Således overbeviser STC 2B1A både med høj køredynamik og reducerede startmål. Med sin konsekvente lette konstruktion og indsatsen af energibeholdere (SuperCaps), som er specielt tilpasset køre- og lastegenskaberne, imponerer STC desuden med maksimal energieffektivitet og minimalt forbrug.
SuperCaps giver som en del af drivkonfigurationen mulighed for en særlig intelligent og økonomisk energistyring: Energien ved bremsninger lagres på enheden i SuperCaps og tilbageføres i styringssystemet til efterfølgende accelerationer. Dette system sikrer en væsentligt reduceret tilslutnings- og forsyningsydelse og medfører markant reducerede driftsomkostninger.
Lagerets volumen øges også væsentligt, idet STC 2B1A giver mulighed for klassens laveste startmål takket være et innovativt køreskinnekoncept og Omega-køremotoren, som er integreret i mastfoden. Desuden giver det nye, modulære mastdesign mulighed for en fleksibel skalerbarhed for reolkranen.
STC 2B1A er den mest effektive AKL-reolkran i sin klasse verden over. Med en kørehastighed på mere end 6 m/s ved en maksimal acceleration over 5,3 m/s² kan varekapaciteten, dvs. antallet af ind- og udstablinger pr. time, forøges markant. Dermed lægger STC 2B1A sig i spidsen af højeffektive enheder.
SuperCaps er energibeholdere, som er integreret i trucken, og som lagrer den energi, der frigives ved bremsninger, og meget hurtigt frigiver den igen til accelerationsfaser. I modsætning til anvendelsen af bremsemodstande kan energibehovet og dets klargøringsomkostninger sænkes med min. 25 % ved hjælp af mellemkredsens tilslutning til SuperCaps. Tilslutningseffekten kan dermed reduceres med op til 50 %.
Det nye design og mastens ekstremt lette konstruktion er udført med meget lette aluminium-ekstruderingsprofiler med et gitterværk af aluminiumsstøbte stivere. Dette giver mulighed for en lav totalvægt for reolkranen samt en fleksibel skalerbarhed for masten. Inden for reolkranens produktfamilie kan der dermed opnås en masthøjde på op til 25 m.
Takket være den konstruktive udformning af køreskinnen er gulvbjælken lukket ind i køreskinnen som en slæde, hvorved startmålene foroven og forneden reduceres betydeligt. Løbefladen for hovedløbehjulene befinder sig kun ca. 55 mm over gulvet i stedet for sædvanligvis 150 til 250 mm for andre på markedet. En anden nyhed er den pladsbesparende Omega-køremotor, som er integreret i mastfoden. Takket være den smalle og lette konstruktion finder det tostrengede drev plads mellem styretavlen og masten. Derved opnås der også en væsentlig reduktion af det forreste og bageste startmål.
STC 2B1A opnår således de laveste startmål i sin klasse. Resultatet: en maksimering af lagerets volumen.
Indsatsen af SuperCaps giver mulighed for i den løbende drift at lagre den energi, som opstår ved bremsning, og fortsat gøre den anvendelig. Således lykkes det for reolkranen at eliminere det enorme forbrug, som opstår ved acceleration og nedbremsning. Det vil sige: mærkbare omkostningsbesparelser ved frigivelsen af energi og ved energiforbruget.
Hele reolkranfamilien er opbygget efter princippet om ens dele. Det vil sige, at mere end 80 % af alle komponenter også anvendes i andre typer af Jungheinrichs småvarereolkraner. Vedligeholdelse og eventuel reparation kan således udføres hurtigt og ukompliceret af Jungheinrichs service. For dig betyder det reducerede driftsomkostninger og øget tilgængelighed.
Nyhedsbrev
Tilmeld nu