Call4Service
+45 8987 4800 Servicehotline Gratis nummer
Kontaktformular
Nyhedsbrev
Jungheinrich AGV'er på DB Schenkers lager
09/04/2024

DB Schenker implementerer Jungheinrich AGV'er med Kollmorgens teknologi til terminaldrift

DB Schenker i Borås har taget det næste skridt i effektivt at flytte gods inden for stramme tidsrammer ved at automatisere interne transporter, hvilket øger produktiviteten, forbedrer sikkerheden og reducerer produktionsskader.

DB Schenker i Borås har med succes implementeret Jungheinrich førerløse trucks (AGV) med Kollmorgen-teknologi. Som førende leverandør af landtransport af både gods og pakker er dette en vigtig milepæl i virksomhedens automatisering af intralogistikken.

Fredrik Ottosson, Terminal & CoDi Manager hos DB Schenker Land i Borås, fremhæver de udfordringer, anlægget står over for, når det gælder om at flytte gods effektivt inden for stramme tidsrammer.

»Den største udfordring på dette anlæg er at flytte meget gods på meget kort tid«, siger Fredrik. »Vi har også et mål i SE/DK Landtransport om at øge automatiseringen i vores terminaler. Dette er et godt skridt fremad i den retning.«

DB Schenker indså AGV-teknologiens potentiale til at forbedre effektiviteten og optimere driften og valgte Jungheinrich førerløse trucks med Kollmorgens teknologi på grund af deres dokumenterede ydeevne og skræddersyede løsninger. »Vi har seks AGV'er, der arbejder i to skift. De kører pakker til og fra sorteringsanlægget og forbereder driften til det nye skift«, forklarer Fredrik Ottosson.

Jungheinrich, der er kendt for sin ekspertise inden for intralogistik, leverede et omfattende systemdesign, der omfattede AGV trucks udstyret med Kollmorgens automationskit. Bardia Emad, Head of Automation Units Nordic hos Jungheinrich, understreger virksomhedens engagement i automatisering og integrationen af deres kommunikationsinterface (også kaldet middleware), Jungheinrich Logistics Interface, som muliggør problemfri driftskontrol via tablets.

»Vi er stolte af at arbejde på denne innovative måde, og at dette er en af de første AGV trucks i DB Schenker Land«, kommenterer Bardia Emad og understreger projektets nytænkende karakter.

Kollmorgen, som er en vigtig partner i projektet, leverer systemsoftware og truckhardware til fleet management, ruteplanlægning og navigationsløsninger. Mikael Ekman, Key Account Manager hos Kollmorgen, fremhæver alsidigheden i Kollmorgens NDC-løsninger, som muliggør automatisering af forskellige køretøjstyper og navigationsmetoder. Mikael fremhæver især den vellykkede overgang fra manuel til automatiseret drift, med fokus på den omhyggelige forandringsstyring og involveringen af alle involverede parter, som DB Schenker Land i Borås har haft stor succes med.

Har du spørgsmål?