Nu hvor året 2020 snart er slut, ser vi tilbage på et historisk år.
Skal vi mindes 2020 med ét eneste ord, bliver det: Forening.
Jungheinrich har gået igennem særlig meget i år – det har forenet os.
Coronakrisen kom tidligt i 2020 og har unægteligt givet os mange ekstra udfordringer og stof til eftertanke i løbet af året. I begyndelsen af året var der ikke mange, der kunne forestille sig, at der ville komme en verdensomfattende pandemi, og de konsekvenser den skulle få. Jungheinrich har vist prøver på stor modstandskraft, godt beredskab og handlekraft. Vores fantastiske personale har stået sammen med forenede kræfter under ekstraordinære forhold, både globalt, nationalt og lokalt.
Selvom Coronakrisen har fulgt os som en skygge gennem hele året – så er der sket andre store ting for Jungheinrich. 2020 har været en historisk milepæl for Jungheinrich i Sverige og Danmark, hvor Danmark og Sverige havde det første regnskabsår med fælles administrerende direktør og ledergruppe. Synergierne har været mange, og så er det endda først lige begyndt. Der findes et stort udviklingspotentiale, vi kan drage fordel af fremover.
Det vi tager med os fra 2020 ind i det nye år er den styrke vi fandt i os selv – med et forenet Jungheinrich. Vi ser fulde af forventning og fortrøstning frem til et stærkt, gult lysende 2021. Året hvor vi får Corona-vaccinen og kommer til at opleve nye, spændende milepæle for vores virksomhed.
The future is bright and yellow.
Nedenfor kommer et interview med vores administrerende direktør Carsten Duus og vores salgsdirektør Joakim Klintestam – hvor de ser tilbage på året, der er gået, og frem mod det kommende år. Vi ønsker alle medarbejdere, kunder, samarbejdspartnere og forretningsforbindelser en rigtig velfortjent, god jul og et lysende, godt nytår!
Hvordan er det gået for Jungheinrich i år?
Joakim:
2020 har været et godt år, specielt hvis man ser på de forudsætninger, vi har haft i løbet af året. Vi har ikke haft brug for at hjemsende medarbejdere i 2020, vi har i stedet satset på at uddanne vores medarbejdere i de periode, hvor der har været lidt stille.
Carsten:
Jungheinrich har i 2020 haft fuldt fokus på at hjælpe vores kunder, som jo har forskellige behov. Det har skabt endnu stærkere relationer til vores kunder, med os som partner til deres virksomhed.
Hvordan er udsigterne for næste år?
Joakim:
Vi ser positivt på 2021, der sker meget i markedet og mange kunder ser lysere på året, der kommer. Jungheinrichs bredde gør, at vi står stærkt i markedet, selvom truckmarkedet er gået lidt i stå, ser vi en positiv tendens inden for vores lager- og automatiseringsprojekter.
Carsten:
Automatisering, automatisering og automatisering… Markedet skriger på løsninger, som kan gøre dem mere fleksible, mindre sårbare og mere smidige.
Hvordan har Coronakrisen påvirket Jungheinrich? Hvilke udfordringer har der været, og hvordan har I løst dem?
Joakim:
Vi har – som de fleste andre virksomheder – måttet lave om på, hvordan vi holder møder, både internt og eksternt. Den største udfordring har været at sikre, at vi har kunnet levere maskiner og service til vores kunder uden at risikere vores eller kundernes sikkerhed. Vi har løst dette med omhyggelige rutiner, og klar og tydelig kommunikation både internt og eksternt.
Er der noget positivt, I kan tage med jer, som vil styrke Jungheinrich i fremtiden, ”post-Corona”?
Carsten:
Alle har været super fleksible, har støttet hinanden og vist, at vi er en stærk virksomhed selv i vanskelige tider.
Kan du nævne noget fra året, der er gået, som du tænker tilbage på med et smil?
Joakim:
At vores ansatte har gjort alt, hvad de kan, for at vi skal kunne drive vores virksomhed under anderledes forudsætninger. Det er ikke let for nogen i disse tider, og det glæder mig at se, hvordan vores medarbejdere gør en ekstra indsats, for at vi skal lykkes.
Hvad ser du frem til næste år?
Carsten:
At mødes med mine kolleger, at udvikle organisationen og at give de nyansatte endnu bedre forudsætninger for succes.