+45 8987 4800 Servicehotline Gratis nummer
Kontaktformular
Nyhedsbrev
EcoNorge
05/25/2022

Jungheinrich bringer CO2-neutral kundeservice til intralogistik

Pilotprojekt i Norge med CO2-neutral kundeservice. 
Færre kørte kilometer takket være dynamisk ruteplanlægning.
Bæredygtigt vandkraftprojekt kompenserer for uundgåelige emissioner.

Som en del af et pilotprojekt i Norge er Jungheinrich begyndt at gøre sin kundeservice CO2-neutral. Målet er at spare op til 60 procent af de emissioner, der genereres i After Sales på mellemlang sigt, og dermed bidrage til at beskytte klimaet og spare ressourcer inden for intralogistik. De resterende emissioner opvejes af kompenserende foranstaltninger.

På baggrund af CO2-aftrykket fra den norske kundeservice i 2020 har Jungheinrich sammen med projektpartneren Fokus Zukunft udviklet et katalog over tiltag for at reducere CO2-udslippet. Dette omfatter dynamisk ruteplanlægning baseret på intelligent software, som optimerer den daglige kørsel for de norske servicebiler. Systemet reagerer på alle dagens begivenheder og justerer planlægningen konstant for at sikre, at serviceopgaverne altid sendes til de bedst egnede medarbejdere i nærheden af et givent sted. Alene i Oslo-området sparer det omkring 2.800 kilometer kørsel pr. køretøj om året og dermed emissionerne i betydeligt omfang.

På et særligt kørekursus blev alle serviceteknikere også uddannet til at køre på en særlig miljøvenlig måde. Resultatet er op til 15 procent besparelser i brændstof og drivkraft pr. bil. Samtidig er Jungheinrich gradvist i gang med at omstille sin serviceflåde i Norge til 100% elektriske servicebiler og arbejder konstant på at optimere vægten og lasten af sine servicebiler.

Virksomheden kompenserer for uundgåelige emissioner ved at deltage i et bæredygtigt vandkraftprojekt. Med den fortsatte udvikling og gradvise gennemførelse af reduktionsforanstaltninger bør andelen af de hidtil uundgåelige emissioner også fortsætte med at falde. Efter pilotprojektet i Norge vil service teams i Holland og Storbritannien blive konverteret til CO2-neutral kundeservice. Pilotprojektet for bæredygtig kundeservice understreger Jungheinrichs engagement i kampen mod klimaændringer og udgør en vigtig milepæl i koncernens mål om at opnå klimaneutralitet.

På verdensplan er ansat i alt mere end 5.700 Jungheinrich serviceteknikere i 40 lande for at servicere Jungheinrichs trucks, automatiserede systemer og lagerudstyr. Det finmaskede servicenetværk sikrer direkte support på stedet hos Jungheinrichs kunder og er således grundlaget for maksimal reaktionshastighed i tilfælde af fejl på produkterne med det formål at minimere nedetid. På denne måde yder kundeservice et væsentligt bidrag til kundetilfredsheden og Jungheinrichs kvalitet: Ud over service på Jungheinrichs produkter og løsninger tilbyder den yderligere tjenester såsom forebyggelse af ulykker og energistyring. Jungheinrich har et moderne reservedelscenter i Kaltenkirchen for sin støt voksende kundeservicevirksomhed. Dette distributionscenter og mange andre lokationer i det internationale netværk sikrer optimal levering af reservedele til Jungheinrichs kundeservice over hele verden.

Har du spørgsmål?